Як стаць удзельнікам НАСМД
З 1 верасня 2016 г. мытныя органы спынілі выданне новых ЭЛП
У мэтах выканання Плана мерапрыемстваў па пераводу інфармацыйных сістэм на выкарыстанне сертыфікатаў адкрытых ключоў (далей - САК), выдадзеных Рэспубліканскім сведчым цэнтрам Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь, зацверджанага Прэм'ер - міністрам Рэспублікі Беларусь Кабяковым А. В. ад 4 студзеня 2016 г. № 36 / 216-207 / 1к, дзяржаўныя інфармацыйныя сістэмы, у тым ліку і нацыянальная аўтаматызаваная сістэма мытнага дэкларавання, пераводзяцца на працу з САК, якія выдаюцца РСЦ ГосСУОК.
У рамках гэтых мерапрыемстваў з 1 верасня 2016 г. мытныя органы Рэспублікі Беларусь спынілі выданне новых САК. Для атрымання САК неабходна звярнуцца ў РСЦ ГосСУОК.
Суб'екты гаспадарання, якія маюць дзеючыя САК сведчага цэнтра мытных органаў, змогуць працаваць да заканчэння тэрміну іх дзеяння. Сведчы цэнтр мытных органаў будзе працягваць аказваць тэхнічную падтрымку дзеючых САК пры іх выкарыстанні ў інфармацыйных сістэмах мытных органаў. Суб'екты гаспадарання, якія маюць дзеючыя САК мытных органаў, маюць магчымасць датэрмінова перайсці на САК РСЦ ГосСУОК, адазваўшы пры гэтым САК мытных органаў ва ўстаноўленым парадку.
Выпуск сертыфікатаў адкрытых ключоў з выдачай сродкаў электроннага лічбавага подпісу ажыццяўляецца ГосСУОК, які функцыянуе ў структуры НЦЭУ па адрасу г. Мінск, пр-т Машэрава, 25 (8 017 2293000 даб.722), а таксама ў яго рэгістрацыйных цэнтрах, размешчаных у абласных гарадах па адрасах:
г. Брэст, вул. Леніна, 22, к.2-3; тэл. 8 0162 531423;
г. Брэст, пр. Машэрава, 21; тэл. 8 0162 220325;
г. Віцебск, вул. Леніна, 12А-3, к.51; тэл. 8 0212 425354;
г. Віцебск, пр. Чарняхоўскага, 19, к.1; тэл. 8 0212 603023;
г. Гомель, вул. Гагарына, 49, к.1-4; тэл. 8 0232 703920;
г. Гомель, пр. Леніна, 1; тэл. 8 0232 703296;
г. Гродна, вул. Урыцкага, 12, к.301; тэл. 8 0152 772695;
г. Гродна, вул. Тэлеграфная, 24, к.203; тэл. 8 0152 721247;
г. Магілёў, вул. Болдзіна, 3; тэл. 8 0222 258090.
Падрабязная інфармацыя пра рэгістрацыйныя цэнтры даступная на Інтэрнэт-сайтах www.nces.by, www.portal.gov.by.
Сертыфікаты адкрытых ключоў, якія выдаюцца ГосСУОК, таксама прымянімы для працы з інфармацыйнымі сістэмамі, пералік якіх прыведзены па адрасе http://nces.by/pki/inf-systems-gossuok/.
НЦЭУ выказвае гатоўнасць аказаць кансультацыйную і метадычную дапамогу па пытаннях выкарыстання сертыфікатаў адкрытых ключоў ГосСУОК.
Парадак рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання ў якасці карыстальнікаў Нацыянальнай аўтаматызаванай сістэмы мытнага дэкларавання
Для забеспячэння рэалізацыі электроннага ўзаемадзеяння суб'ектаў гаспадарання з мытнымі органамі, які прадугледжвае накіраванне ў мытні электронных дакументаў пры дапамозе інфармацыйных сістэм мытных органаў, неабходна звярнуцца:
1. у рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства «Белмытсэрвіс» для заключэння дагавора і набыцця праграмных сродкаў, якія забяспечваюць узаемадзеянне з інфармацыйнымі сістэмамі мытных органаў Рэспублікі Беларусь пры абмене электроннымі дакументамі (падрабязная інфармацыя па адрасе: http://declarant.by/soft/asd/);
2. у рэспубліканскі сведчы цэнтр (рэгістрацыйны цэнтр) Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь, створаны ў структуры рэспубліканскага унітарнага прадпрыемства «Нацыянальны цэнтр электронных паслуг», для атрымання паслугі рэгістрацыі Спажыўца і выдання сертыфіката адкрытага ключа праверкі электроннага лічбавага подпісу Спажыўца (падрабязная інфармацыя па адрасах: http://gtk.gov.by/ru/eldeclaration_new/, http: //nces.by,http: //pki.gov.by, http://portal.gov.by).
3. ў мытню для ажыццяўлення рэгістрацыі ў якасці карыстальніка Нацыянальнай аўтаматызаванай сістэмы мытнага дэкларавання, для праходжання якой прадстаўнік суб'екта гаспадарання прадстаўляе
- Заяву па прыкладнай форме згодна з Дадаткам да цяперашняга парадку з дадаткам наступных абавязковых дакументаў:
1. засведчанай копіі карткі адкрытага ключа Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь;
2. засведчанай копіі пасведчання аб дзяржаўнай рэгістрацыі суб'екта гаспадарання або выпіскі з адзінага дзяржаўнага рэгістраа;
3. засведчанай копіі працоўнага дагавора (кантракта) або выпіскі з яго, а ў выпадку адсутнасці яго, іншых дакументаў, якія пацвярджаюць звесткі аб наяўнасці працоўных адносін па асноўным месцы працы альбо па сумяшчальніцтве (даведка з месца працы, завераная копія працоўнай кніжкі (1-й ліст і ліст з апошнім запісам), з указаннем тэрміну дзеяння працоўных адносін;
4. засведчанай копіі даверанасці або іншага дакумента (завераных копій прыказа об назначэнні на пасаду, даведкі с месца працы і інш.) які пацвярждае надзяленне прадстаўніка паўнамоцтвамі на выкананне дзеянняў ад імя суб'екта гаспадарання по прадстаўленні яго інтарэсаў у мытных органах Рэспублікі Беларусь с указаннем срока дзеяння документа.
Заява на рэгістрацыю ў НАСМД
У выпадку ўзнікнення пытанняў, звязаных з функцыянаваннем Нацыянальнай аўтаматызаванай сістэмы мытнага дэкларавання звяртацца:
у працоўныя дні з 9.00 да 18.00 па тэлефонах: 2189225, 2194169, 2189494, 2189231, 2189280 (аддзел электроннага мытнага дэкларавання Мінскай цэнтральнай мытні);
у непрацоўны час па тэлефоне 2189395 (служба тэхнічнай падтрымкі Мінскай цэнтральнай мытні).
адрас электроннай пошты: GW MCC_support@mct.customs.gov.by
- Прыём дакументаў у Мінскай рэгіянальнай мытні (г. Мінск, вул. Магілёўская, 43)
- Тэлефон 218-95-97 (ун. 15-97); 218-95-68 (ун. 15-68).